2020 m. į tarptautinę šiuolaikinės juvelyrikos ir metalo meno platformą „Klimt02“ buvo įkelta ir kataloguota daugiau nei 2500 meno kūrinių. Svarbi katalogavimo proceso dalis apima darbų žymėjimą pagal raktinius žodžius: kūnas, peizažas, minimalizmas, geometrija, dizainas, vaizdinis, organinis, abstraktus ir pan. Kūrinių skirstymas pagal raktažodžius leidžia platformos kūrėjams pateikti brangenybes ir objektus, sukomponuotus pagal bet kurią etiketę, kurią nuspręsta naudoti kaip informacijos tvarkymo būdą.

Į rinktinį 2500 kūrėjų darbų iš viso pasaulio sąrašą pateko ir Vilniaus dailės akademijos Telšių fakulteto dėstytojos, doc. Neringos Poškutės-Jukumienės darbas, kuris pateko į  „Readymade“ kategoriją ir yra pristatomas tarp 25 kitų kūrinių. Apie kategoriją „Readymade“: atrinktuose darbuose, panaikinus pradinę funkciją, rastas objektas yra susietas su sąmone ir simbolika, kuris gali būti pakeistas į metaforą arba tiesiog pritaikytas atsižvelgiant į pasirodančias jo formas. Menininkai objektus renkasi atsižvelgdami į jautrumą aplinkai, o tai įkvepia platformos kūrėjus susiaurinti akiratį ir sutelkti dėmesį į juos naujame kontekste.

Dėstytojai, juvelyrei, Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus pirmininkei, Klaipėdos galerijos vadovei, 8-osios tarptautinės emalio bienalės „Vilnius 2020“ laureatei šis tarptautinis įvertinimas – svarbus ir reikšmingas ir įkvepia tolimesnei kūrybai, kurią ji pristato kaip ironiško ir provokatyvaus turinio atstovę, siekiančią įsibrauti į erdvę, kurioje „kitokie“ darbai priimami nenoromis.

Labai gerai pamenu, kaip aukščiau minėtoje parodoje aš sukaliau į sienas vinis ir ant jų užmausčiau auksinius žiedus. Visi sakė: negi tu taip ir paliksi tuos žiedus kaboti tokiuose dideliuose rūmuose? Nesvarbu, kad čia yra kamerų, bet juos vis tiek išneš, jie mažyčiai, nepastebimi. Iš tiesų įprasta, kad pirmas impulsas yra sukišti darbus į vitrinas ir ten laikyti. Tačiau man rūpi provokacija, aš siekiu kūrinį išvesti iš vitrinų, noriu, kad žiūrovas, aktyvią naujieną sužinojęs dėl meno kūrinio, jame dar atrastų ir juvelyrikos mediją, kad nustotų į ją žvelgti taip, lyg vienintelis galimas jos pavidalas būtų šaltas vitrininis neliečiamas dalykas po stiklu, o materiali vertė – vienintelė vertingoji savybė.

Interviu Vilniaus galerijai sakė Neringa Poškutė-Jukumienė

 

Trumpai apie N. Poškutės-Jukumienės kūrybą.

Daugumoje menininkės darbų juvelyrika funkcionuoja vienu ar kitu būdu, tačiau galutiniu rezultatu ji siekia žiūrovą intriguoti ir juvelyriką pristato netradiciniu būdu. N. Poškutė-Jukumienė prisipažįsta, kad jai juvelyriką sunku ištransliuoti kūrinyje kaip mediją, apsvarstomas juvelyrikos ir dizaino santykis. Juvelyrė pastebi, kad paaiškėjus kūriniui esant juvelyrika arba jame aptikta juvelyrikos užuominų, jis tuoj pat pavadinamas dizaino objektu, dėl ko kūrėją šis aspektas erzina. Menininkė savo darbus pristato kaip meno kūrinius, o ne kaip juvelyrinius objektus, tad jai itin svarbi kūrinio pozicija erdvėje, kūrinio visuma. Jos nuomone, techniniai dalykai taip pat svarbūs, kurie turi būti atlikti profesionaliai, tačiau vizualine prasme kūrinys neturėtų kalbėti apie funkcionalumą.