Violeta Adomaitytė, Almond Blossom Tree, 2020.
 

Birželio 12d. Elsa Vanier galerijoje Paryžiuje atidaryta VDA Telšių fakulteto Metalo meno ir juvelyrikos programos absolventės juvelyrės Violetos Adomaitytės ir juvelyro Philip Sajet (Nyderlandai) paroda.

Paroda sukurta pagerbiant gamtą, jos nesugadintas erdves, intensyvius epizodus ir žydinčius sodus. Philip Sajet ir Violetos Adomaitytės brangenybės žavi. Šviežumas ir galia priešinasi vienas kitam. Papuošalai malšina troškulį. Kai kurie minkšti ir saldūs kaip mėgstamiausias vaisius, kiti - stiprūs ir svaiginantys...

Philip Sajet mąstyti ir kurti papuošalą yra taip pat svarbu kaip ir kvėpuoti. Kartu su savo darbais menininkas kviečia atrasti jaunos lietuvių juvelyrės Violetos Adomaitytės papuošalus.
 

If I create, I am someone if I don’t, I am no one. I have no idea how else to explain it. It is the flowing energy of being alive.

(liet. Jei aš kuriu - esu kažkas, jei aš nekuriu - esu niekas. Net neįsivaizduoju, kaip kitaip tai paaiškinti. Tai tekanti gyvybės energija.)

Violeta Adomaitytė

 

Violetos Adomaitytės žodžiai atgyja, pažvelgus į papuošalus, kurie savo prigimtimi ir kasdieniu gyvenimu žvelgia įžūliai ir išradingai.

Lydėta meno nuo vaikystės, Violeta baigė Vilniaus dailės akademiją. Telšių fakultete išmoko juvelyrikos ir graviravimo technikos, susijusios su akmeniu ir metalu, galiausiai - tai nuvedė prie papuošalų kūrimo.
 

Kai man buvo 19, įstojau į VDA. Pasirinkau vaizduojamosios grafikos studijas. Darydama ofortus pirmąkart prisiliečiau prie darbo su metalu. Gimęs susidomėjimas šia medžiaga laikui bėgant tik augo, o nuo grafikos iki juvelyrikos tada buvo jau tik nedidelis žingsis. Vieną dieną Sereikiškių parke važiuojant dviračiu, tarsi perkūnas iš giedro dangaus šovė mintis, kad galėčiau kurti juvelyriką. Taigi po trejų metų grafikos studijų Vilniuje persikrausčiau į Telšius studijuoti metalo meno VDA Telšių fakultete. Juvelyrika man buvo tarsi magija, alchemija ir iki dabar ji mano akimis yra stebuklinga. Grafiką mačiau tarsi realybės vaizdavimą, o juvelyrika man buvo pati realybė. 25-erių pabaigiau Akademiją. Man, kaip ir visiems, kas tik baigia mokslus, atsivėrė pasirinkimų jūra, su klausimu priešakyje – ką aš noriu veikti su savo gyvenimu? Tik baigus mokslus norėjau daryti didelis dalykus, galvojau, kad privalau daryti didelius dalykus. Kalbėt apie žmogų, jo sielą ir jo vietą žemėje, ir tada aš supratau, kad visa tai tiesiog per daug. Todėl nusprendžiau kalbėt apie gyvenimą per pačias mažiausias jo formas. Puodelis vandens, migdolo žydėjimas, akacijos šakelė... Ir tokiu būdu aš sujungiu savo meilę gyvenimui su meile tapybai ir piešimui, su meile juvelyrikai.

Violeta Adomaitytė

Kaip sako Violeta, papuošalai yra ideali terpė liudyti svarbius istorijos ar žmonių gyvenimo momentus. Tikslus, kruopštus jos darbas atskleidžia potraukį materijai. Menininkė dailina sidabrinę plokštę kaip piešimo popierių, tyrinėja emalį ir viską išbando iš smalsumo. Tačiau koncepcija yra svarbiau nei medžiaga. Papuošalas yra brangus dėl emocijų, kurias ji skleidžia, ir rodomos energijos bei simbolio, kurį ji įkūnija. Medžiaga yra tik kalbos elementai, reiškiantys: „gyvenimas yra brangus“. Violeta siekia, kad papuošalai, sukurti jos rankomis, galėtų kalbėtis, šnabždėti, dainuoti.

Philip Sajet gimęs ir užaugęs Amsterdame, baigė „Gerrit Rietveld Academy“. Didžioji jo papuošalų dalis atspindi ornamentikos istoriją, interpretuojamą naujai šiuolaikiškai, asmeniškai. Sajet dažnai naudoja ironiją, perdėtai didelį akmenų dydį, keldamas didelę estetinę nuostabą, kurią išlaiko techninis tobulumas. Jo žvilgsnis paverčia gamtą brangakmeniu. Bet kokia apskrita forma, tampa galingu vėriniu. Kaip rašo istorikas Marjan Unger: „Jo papuošalai beveik visada būdingi dvilypumui: senas-naujas, aštrus-lygus, šiurkštus-poliruotas“.

Parengta pagal Klimt02 informaciją

Paroda veiks iki liepos 25 d. galerijoje Elsa Vanier (Prancūzija, Paryžius, 7 rue de l’Odéon, 75006).