Rugpjūčio 19 d. 17 val. VDA parodų salių „Titanikas“ I a. atidaroma tarptautinė paroda „Sugrįžimai“ (Returns).

Ši paroda – tai puiki proga po vienu stogu išvysti menininkų Damieno Beyrouthy, Déneso Farkaso, Bruno Goosse, Annos Guilló ir Pascalio Navarro darbus, kurie reflektuoja asmeninį atsaką į tam tikros situacijos reprezentavimą iš skirtingų kampų ir skirtingomis raiškos priemonėmis. Toks reakcijų į įvairaus pobūdžio atvaizdavimus tyrinėjimas remiasi Tartu universiteto (Estija) moksliniu-kūrybiniu projektu, kuriuo buvo siekiama išanalizuoti meno kūrinių ir kitų kultūros objektų sukeliamus potyrius, kurie stebėtojams arba skaitytojams gali atnešti gyvenimą keičiančią patirtį.

Šioje parodoje dalyvaujantys menininkai buvo pakviesti reflektuoti informacijos priėmimo idėją ir kvestionuoti ją, pasitelkiant jiems artimus meninės raiškos būdus, įskaitant piešimą (Guilló ir Navarro), instaliacijas (Farkasas ir Goosse) bei medijų meną (Beyrouthy). Parodoje „Sugrįžimai“ (Returns) nagrinėjama meno kūrinius ir juos patiriančius individus siejančio abipusio žvilgsnio idėja, nes šis susidūrimas vienodai paveikia abi puses. Šioje parodoje taip pat apmąstomas ir aptariamas aktyvus žmonių, reaguojančių į kūrinius, vaidmuo, o iš to galiausiai gimsta nauji kūriniai, kaip ir šios parodos atveju.

Visiškai nestebina tai, kad parodoje „Sugrįžimai“ (Returns) taip pat svarbus prisiminimų aspektas, nes joje eksponuojami darbai rezonuoja su tam tikrais patyrimais ir iškelia tam tikrus vaizdinius, kurie atveria asmenines menininkų istorijas. Nors susidūrimas su tam tikromis reprezentacijomis ir atsakas į jas gali vykti tik individo lygiu, tokie susidūrimai dažnai vyksta situacijose, kurias galima susieti su platesniais socialiniais ar istoriniais kontekstais. Todėl parodoje pristatomus darbus vienija bendras žvilgsnis į mūsų visuomenę formuojančius praeities ir dabarties įvykius. Pavyzdžiui, trys parodoje eksponuojami darbai reflektuoja teritorinius ginčus ir ginkluotus konfliktus per tai, kaip jie atvaizduojami populiariojoje kultūroje (Beyrouthy), kaip jie transformuoja kartografiją ir kelionių kryptis (Guilló) arba per mūsų santykį su kultūros paveldu (Goosse ir Navarro). Šie asmeniniai susidūrimai su istorija taip pat veikia mūsų supratimą apie viešą ir privačią erdvę (Farkas).

Parodoje ne tik apmąstomos mūsų reakcijos į vaizdus, bet ir kvestionuojamas paties atvaizdavimo patikimumas. Pavyzdžiui, kaip kontrastas tarp neaprėpiamų pro orlaivio langus atsiveriančių teritorijų vaizdų ir nešiojamojo kompiuterio ekrane matomų kompaktiškų palydovinių žemėlapių (Guilló) arba atotrūkis tarp kinematografinio Beiruto gatvės atvaizdavimo ir realios vietos (Beyrouthy) veikia mūsų reakciją į tokius atvaizdavimo būdus? Šių potyrių sukeltos abejonės gali įgauti apčiuopiamą formą atidedant informacijos suvokimo procesą (Navarro), materializuojant erdvių atotrūkį (Goosse) ar pateikiant fragmentiškus ir neapibrėžtus požiūrio taškus (Farkas).

Atskleisdami penkias savitas perspektyvas, parodos „Sugrįžimai“ (Returns) autoriai visais kampais tyrinėja reakcijas į meno kūrinius ir kitus kultūros objektus, taip pademonstruodami, kad šio proceso metu stebėtojai ne tik yra šių kūrinių transformuojami, bet taip pat ir patys aktyviai transformuoja savo potyrius.

Autoriai:
Damien Beyrouthy
Dénes Farkas
Anna Guilló
Pascal Navarro
Bruno Goosse

Kuratoriai:
Sara Bédard-Goulet
Peeter Talvistu

Paroda veiks iki rugsėjo 18 d. VDA parodų salių „Titanikas“ I aukšte, Maironio g. 3, Vilnius.

Facebook renginys