• Naujienlaiškis
  • Balandžio 12 d. A. Štiglico Taikomosios dailės ir dizaino akademijos muziejuje Sankt Peterburge atidaryta Vilniaus dailės akademijos ir A. Štiglico Taikomosios dailės ir dizaino akademijos dėstytojų ir studentų kūrinių paroda „Dvi akademijos. Vaizdas ir materija“. Paroda yra abiejų Akademijų bendradarbiavimo sutarties rezultatas. 

    Daugiau nei 200 svečių pritraukusią parodą atidarė A. Štiglico Taikomosios dailės ir dizaino akademijos rektoriaus pareigas laikinai einanti Ana Kislicina ir VDA studijų prorektorė prof. Eglė Ganda Bogdanienė. Atidaryme dalyvavo Lietuvos, Ukrainos, Bulgarijos, Latvijos konsulai, Lietuvos konsulato darbuotojai, Sankt Peterburgo Vyriausybės atstovai, Sant Peterburgo lietuvių bendruomenės nariai ir akademinė bendruomenė. 

    Vilniaus dailės akademijai atstovavo VDA studijų prorektorė prof. Eglė Ganda Bogdanienė, Kostiumo dizaino katedros vedėja prof. Jolanta Vazalinskienė, VDA muziejaus direktorius ir lietuviškos dalies parodoje kuratorius Vidas Poškus su ekspozicijos rengimo komanda, Keramikos centro vadovas Tomas Daunora. Parodoje buvo pristatyti keramikos, stiklo, tekstilės, kostiumo dizaino, metalo, monumentaliosios tapybos programų dėstytojų ir studentų darbai. Parodoje galima palyginti abiejų Akademijų mokymo programas ir šiuolaikinio meno interpretacijas.

    Paroda veikia iki gegužės 10 d. 


    Apie parodą

    Kaip nurodo pats pavadinimas, ekspozicija, rengta impozantiškoje Didžiojoje Štiglico akademijos salėje, buvo sudaryta iš dviejų dalių: vienoje savo kūrinius demonstravo lietuvių dėstytojai ir studentai, kitoje – rusų kolegos. Lietuviškasis segmentas pačioje pradžioje konceptualiai buvo konstruojamas remiantis disciplinos terminu kaip tam tikru orientyru, atsispiriant nuo paties termino etimologijos (lotyniškai disciplina reiškia „mokymą“, „mokslą“, o discipulus – „mokinį“). Tad nacionalinė parodos kolekcija sudarinėta dualistiniu principu – vieną jos skiltį kūrė tiesiog kuratoriaus atrinktų dėstytojų (atitinkančių idėją bei temą) darbai. Pasirinkti dėstytojai – tai ne tik pedagogai, bet ir menininkai, tad atsirenkant juos pačius ir konkrečius jų darbus, keltas klausimas – koks yra ryšys tarp meninės laisvės ir pedagoginės disciplinos? Antrasis lietuviškosios dalies sandas – dėstytojų pasiūlytų studentų (mokinių – „discipulus“) darbai, profesorių ir lektorių nuomone, labiausiai atitinkantys ugdymo procesą bei akademinę discipliną. Taip siekta pristatyti ne tik dėstytojų ir studentų kūrybos dalis, bet ir akademiniame procese aktualiu išliekantį santykį tarp mokytojo ir mokinio.

    Reikia pripažinti, kad realybė pakoregavo siekiamybę būtent tokiu principu reprezentuoti VDA – rusų kolegos pageidavo labiau vitrininio varianto, atspindinčio mokyklos struktūrą ir charakterį, tad fiziniame ekspozicijos pavidale ypatingai orientuotasi į „taikomųjų“ specialybių atskleidimą (keramikos rinkinio sudarymą koordinuojant Keramikos kūrybinio centro vadovui Tomui J. Daunorai).