Kovo 20 d. į Klaipėdą iš Amsterdamo atvyksta dėstytojai architektai Jan-Richard Kikkert ir Bart Bulter, bei nauja Architektūros akademijos direktorė architektė Madeleine Maaskant, kartu su penkiais magistrantūros studentais.                      

Architektūros akademija (Academie van Bouwkunst) Amsterdame

Jie atvyksta su fikcine idėja sukurti Klaipėdoje naują architektūros mokyklą. Kovo 21 d. VDA Klaipėdos fakultete vyks kūrybinės dirbtuvės, kurių metu bus bandoma paraginti studentus susimąstyti apie savo studijas ir kokį poveikį jos daro akademijos pastatui bei atvirkščiai.

Numatoma kovo 21 d. kūrybinių dirbtuvių programa:

9.00     VDA Klaipėdos fakultetas pristatys savo architektūros ir dizaino programas

9.30     Architektūros akademijos (Academie van Bouwkunst) pristatymas

9.45     P6 projekto pristatymas. Kodėl Lietuva? Kodėl architektūros mokykla? Bendrinis ir specifinis pristatymas

10:00 – 10.30     3 minučių prezentacija, per kurią penki olandų Architektūros akademijos studentai pristatys idealios architektūros mokyklos vizijas ir klausimus, kuriuos ketina išnagrinėti su vietinių studentų pagalba. VDA Klaipėdos fakulteto studentai sudarys komandas pasirinktiems projektams. Prie 5 projektų dirbs komandos po 2 studentus. Taip pat dalyvaus Anton Shramkov ir VDA dėstytojai.

10.30 – 12.30      Mini kūrybinės dirbtuvės su abiejų aukštųjų mokyklų studentais

12.30 – 13.30      Pietūs

13.30 – 17.00      Kūrybinės dirbtuvės

17.00 – 17.30      Prezentacijos ir diskusija, galutinis mokyklos vietos pasirinkimas

Scenarijai, su kuriais dirba Amsterdamo Architektūros mokyklos magistrantai:

1. Rimaan Al-Dujalli: mokykla kaip nuolatinio švietimo vieta, kurioje architektūrinis gyvenimas prieš ir po baigimo yra apjungtas po vienu stogu; studentai ir profesionalai. (The school as a place for permanent education, where architectural life before and after graduation is united under one roof; students and professionals)

2. Nadine der Kinderen: mokykla kaip praktinės dirbtuvės; mokymasis per darymą. Auganti mokykla, kurią fiziškai kuria studentai. (The school as hands-on workshop; learning by doing. A growing school that is physically made by the students)

3. Alvaro Laanen Baca: mokykla kaip vieta, kuri palengvina mainus tarp studentų ir visuomenės; švietimo ir diskusijų centras. (The school as a place that facilitates maximum exchange between students and society; a center for education and discussion)

4. Paulien van der Valk: mokykla, kurią sudaro įvairios erdvės, skirtos sutalpinti skirtingų žmonių skirtingas atmosferas. Visa mokykla pagaminta iš medžio; vienos medžiagos panaudojimo galimybių tyrimas. (A school that is made of a wide variety of spaces to accommodate different atmospheres of different people. The entire school is made of wood, investigating the possibilities of one material)

5. Dex Weel: mokykla, kuri atitinka Etienne-Louis Boullée ir Claude Nicolas Ledoux architektūros tradicijas. (A school that fits in the tradition of the architecture of Etienne-Louis Boullée and Claude Nicolas Ledoux)