• Naujienlaiškis
  • Vilniaus dailės akademijos parodų salėje „Titanikas” paskelbti „Jaunojo dizainerio prizo 2018” nugalėtojai. 

    Kauno fakultetas sveikina Stiklo meno ir dizaino studijų programos absolventę Aureliją Vainiūtę pelnius publikos simpatijų prizą mados dizaino kategorijoje. Aurelijos bakalauro baigiamasis darbas „Sąmonė” - tai netradicinių papuošalų kolekcija, jungianti stiklą ir metalą su samanų struktūra viduje. 

    Plastiškas objekto dizainas yra tarsi pačios gyvybės pulsavimo pavaizdavimas formoje. Aksesuarai skirti žmonėms, kurie patiria stresą, nuovargį ar vienišumo jausmą. Rūpinimasis samana suteikia dėmesingumo ne tik augalui, šio proceso metu galite atsipalaiduoti tiesiog stebėdami. Samana gaudama drėgmės atgaivina save vos per kelias sekundes, taip suteikiama galimybė pamatyti gyvybės atsinaujinimą ir transformaciją.

    Augimas meniniame darbe tapatinamas su sąmoningumu. Sąmoningumas yra aiškaus ir aštraus proto būsena, padedanti sutelkti dėmesį į vidinius ir išorinius patyrimus dabartyje. Kai esate visiškai sąmoningas, jūs galite stebėti savo jausmus ir mintis tarsi per atstumą, be išankstinio nusistatymo bei visiškai kontroliuoti save ir savo emocijas. Sąmoningumas gali būti pasiektas tik lavinant dėmesingumą aplinkai. Ši praktika visai paprasta, tačiau reikalaujanti nuoseklių ir ilgalaikių pastangų, visa tai padeda pagerinti santykius tiek su savimi, tiek su kitais žmonėmis, moko kantrybės ir disciplinos. Aksesuaras tampa tarsi meditaciniu varpeliu, primenančiu susikoncentruoti ne tik į savo išorinį įvaizdį, bet ir į vidinę būseną.
     

    Sveikiname Grafinio dizaino katedros absolventę Justiną Kaubrytę komunikacijos dizaino kategorijoje su bakalauro baigiamuoju darbu „Kinų kalbos mokomoji priemonė 4 metų vaikams”. Plačiau apie kūrybinį procesą:

    Kūrybinio darbo užsakovė – kinų kalbos mokytoja. Pradėjus su ja bendradarbiauti, išsiaiškinta, kad kinų kalbos mokymo priemonių lietuvių kalba beveik nėra išleista. Iškilus poreikiui, nuspręsta pradėti kurti seriją nuo leidinio ketverių metų vaikams. Metodika mokytojos buvo ruošiama, tačiau buvo reikalinga informaciją susisteminti, sumaketuoti, sukurti dizainą. Pirminė leidinio koncepcija išsiplėtė iki pagalbinės mokymo priemonės komplekto, kurį sudaro dėžutė, leidinys, kortelių dėlionė.

    Leidinio edukacinį procesą lengvina žaidybiniai elementai – dėlionė, spalvinimo, piešimo, sujungimo, apvedžiojimo užduotys. Prasidedant naujai temai yra matomas QR kodas, kurį nuskaičius galima patekti į internetinį žodyną, pamatyti žodžių sąrašą ir sužinoti tarimą. Kintantis temų spalvingumas suteikia žaismingumo bei tarnauja struktūrai. Sukurtas personažas Ming, lydimas šeimos narių, tampa vedliu einant kalbos mokymosi keliu. Iliustracijos pieštos grafine planšete, grafiką papildant tekstūromis.
     

    Paroda veiks iki liepos 29 d.