• Naujienlaiškis
  • VDA galerija “Akademija” 2018 06 07 – 06 10 d. ArtVilnius’18 pristato
    Galerijos stendas 5.37

     

                                    Kęstučio  Vasiliūno projektą   Memento Mori!

     Prisimink Mirtį, kai tu miegi, nes Mirties Angelas niekada nemiega.

    Prisimink Mirtį, kai tu keliesi ryto saulėje, nes galėjai pasilikti tamsybėse.

    Prisimink Mirtį, kai tu dirbi, nes gal tai tavo paskutinis darbas.

    Prisimink Mirtį, kai tu ilsiesi, nes Mirties Angelas niekada nesiilsi.

    Prisimink Mirtį, kai tu stovi prie Mirties Vartų, nes už jų yra Gyvenimas.

    Prisimink Mirtį, nes tu esi nemirtingas.

                                                                           Kęstutis Vasiliūnas

         Memento Mori! Pakalbėkime apie mirtį, nebijokime apie tai pasikalbėti. Bijome, nepatogu, nemalonu, užsimiršome savo tuštybėse paskendusioje kasdienybėje? Pasitelkdamas klasikines citatas, jungdamas jas vienoje plokštumoje su kasdienės vizualikos klišių grafiniais vaizdiniais, Kęstutis Vasiliūnas sukuria tik sau būdingos ikonografijos alegorijas, priverčiančias atsigrįžti į tai, kas vyksta aplinkui, ką turėtumėme matyti, bet nuo ko baimingai nusigręžiame, bijodami savo laikinumo, bijodami savo arba savos “civilizacijos” gęstančių blėnių, mirties, bijodami karo, kulkos ir išdavystės.

    Jėzus Kristus, nešantis sunkią kryžiaus naštą tarp geltonųjų New York taksi, Jėzus, bučiuojamas Judo ir dar eilė už jojo tokių pačių, Šv. Jono Krikštytojo galva, kažkada nusiritusi Judėjoje, besiilsinti karo apsėstoje Sirijoje, ir dar daug tokių galvų oranžiniais mirtininko marškiniais, staiga “nušvitęs” Jėzus-Buda Paryžiaus knaipėje ant sienos, šalia frustruojančios absento gėrėjos, vienodai dūlantys turtuoliai ir vargetos, vienodai nuvystančios gėlės ir vis pasibaigiančios, mirtinai nuodingos “Mallboro” cigaretės. Vaizdai iš mūsų kasdienybės, vaizdai, nuo kurių bėgame, prieš kuriuos užsimerkiame ir prisiekinėjame, kad niekada nieko neišduosime.

    Kęstučio Vasiliūno estampai – ne tik kupini “persiklojančių prasmių”, metaforų bei alegorijų, jie pakankamai sudėtingi ir techniniu požiūriu. Didžiausio formato drobėje, kartais ir popieriuje atspausti darbai yra sutverti koliažiniu principu, kai medžio klišės viena po kitos gula plokštumoje tarsi “beorėje erdvėje”, kiekvieną kartą kitaip, atgydamos įvairuojančiomis spalvomis, kintančiu figūrų ritmu. Kęstutis, gerai pažinęs tiek klasikines europietiškas medžio raižybos technikas bei galimybes, tiek nemažai praktikos įgavęs ir Rytų tradicinėse medžio raižybos dirbtuvėse, visiškai nesibodi taikyti ne “diurerišką”, o kinietišką medžio raižybos techniką, brūkšnys po brūkšnio atakuodamas paviršių vertikaliais, ekvilibristiškais rėžiais bei punktyrais. Laiko tėkmė, laiko negrįžtamumas kapsi savadarbėse Kęstučio klepsidrose, kiekvienas lašas gali būti paskutinis, bet gal tai ne pabaiga? Memento Mori.

                                                                                                                   Vaidilutė Brazauskaitė-L.

     

     

    Kęstutis Vasiliūnas 

    Gimė 1964 m. liepos 17 d. Vilniuje. 
    1982 -1988 m. studijavo Vilniaus dailės institute, grafikos katedroje.
    Kuria estampus, dailininko knygas, instaliacijas, maketuoja knygas, dirba grafinio dizaino srityje. Yra projekto „Tarptautinė dailininko knygos trienalė Vilnius“ kuratorius. Suorganizuotos 7 tarptautinės dailininko knygos trienalės bei dar 20 tarptautinių dailininko knygų parodų Lietuvoje ir užsienyje.
    Nuo 1989 m. Dailininkų sąjungos narys. Tarptautinės dailininkųgrupių „Europa 24“ ir „Scandinavia-Baltic Group“ narys.
    Nuo 1994 m. – VDA grafikos katedros dėstytojas, nuo 2014 – profesorius.
    Surengė 32 personalines parodas Lietuvoje,Vokietijoje,Italijoje,Olandijoje, Šveicarijoje, Suomijoje, Švedijoje, Estijoje, Lenkijoje, Prancūzijoje ir Karaliaučiuje.
    Dalyvavo virš 300 grupinių parodų Lietuvoje, Vokietijoje, Pietų Korėjoje, Japonijoje, JAV, Liuksemburge, Italijoje, Olandijoje, Australijoje, Šveicarijoje, Kinijoje, Didžiojoje Britanijoje, Suomijoje, Belgijoje, Švedijoje, Estijoje, Danijoje, Austrijoje, Portugalijoje, Norvegijoje, Egipte, Vengrijoje, Škotijoje, Karaliaučiuje, Argentinoje, Čekijoje, Airijoje, Makedonijoje, Slovėnijoje, Bulgarijoje, Ukrainoje, Turkijoje, Rusijoje, Prancūzijoje ir Lenkijoje.
    Dalyvavo 28 tarptautiniuose meno simpoziumuose ir dirbtuvėse Lietuvoje, Šveicarijoje, Kinijoje, Vokietijoje, Belgijoje, Olandijoje, Švedijoje, Suomijoje, Italijoje, Austrijoje ir Bulgarijoje.
    14 premijų Lietuvoje, Belgijoje, Japonijoje, Švedijoje

    Skaitė paskaitas ir pravedė meno workshopus Romoje, Urbine, Venecijoje, Rheine, Leipcige, Seule, Lodzėje ir Vilniuje.
    Tarptautinės dailininko knygos trienalės kuratorius nuo 1994 metų. Per tą laiką suorganizuota virš 30 tarptautinių dailininko knygos parodų Lietuvoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Šveicarijoje, Pietų Korėjoje, Italijoje, Austrijoje, Danijoje ir Švedijoje.