• Naujienlaiškis
  • Mada 18

     

     

     

    Kviečiame į parodos "Mada 18" parodos atidarymą VDA galerijoje "Akademija",

    Paroda atidaroma 2018 balandžio 5 d., 17 val.

    Parodos dalyviai - VDA Kostiumo dizaino katedros Magistro I kurso studentės:

    Skirmantė Jaryginaitė

    Rūta Songailaitė

    Monika Stauskytė

    Margaryta Zubrii

    Parodos kuratorė Danguolė Brogienė

    "Mada 18" veiks 2018 04 05 - 04 14 d.

    Parodoje eksponuojami studenčių tyrimų pavyzdžiai – mados objektai, kūrybiniai ieškojimai. Savo darbuose jaunosios dizainerės nagrinėja mados reikšmę šiuolaikinio pasaulio bei Lietuvos kontekste. 

    Analizuojamos temos:
    „Dizaino metodų transformacijos ir jų implementacija tvarios mados kontekste“
    „Reivo kultūros kostiumas šiuolaikinės mados kontekste“
    „Tradicijų ir grožio sampratos atspindžiai vestuvinėje suknelėje: Vakarų Europa XXI a.“
    „Dekonstruktyvaus metodo mutacijos šiuolaikinio dizaino kontekste“ 
    "Informacinių TV laidų vedėjų kostiumas ir mada"

     

    1. Rūta Songailaitė. „Dekonstruktyvaus metodo mutacijos šiuolaikinio dizaino kontekste“ Rūtos Songailaitės kūrybai būdingas ribų tarp meno ir dizaino ištrynimas. Svarbus tiek estetinis, tiek konceptualusis pradai. Intuityviai ieškoma subtilaus grožio pajutimo, o idėja užkoduojama drabužių konstrukcijose atsirandančiais ženklais (XXII, ?).

    2. Monika Stauskytė. Tema: „Tradicijų ir grožio sampratos atspindžiai vestuvinėje suknelėje: Vakarų Europa XXI a.“ Dabartinė vestuvinės suknelės samprata. Kaip vestuvinė suknelė atspindi grožio sampratą šiuolaikinės mados kontekste? Jau kelis šimtus metų vestuvinėje suknelėje dominuoja iš esmės to paties pobūdžio kelios stilistikos ir populiariausia spalva – balta. Šiuo meniniu tyrimu siekiama išsiaiškinti, kokie grožio sampratos atspindžiai matomi šiuolaikinėje vestuvinėje suknelėje, kas išliko nuo senų laikų ir kokią naują vestuvinės suknelės vilkėjimo tradiciją sukuriame šiandien. Parodoje eksponuojama vaizdinė medžiaga, iliustruojanti sukurtos vestuvinės suknelės atsiradimą ir sankirtą tarp sena – nauja.

    3. Margaryta Zubrii. „Dizaino metodų transformacijos ir jų implementacija tvarios mados kontekste“ tɹɑːnzˈfɔːm – tai eksperimentinė kolekcija, dalis vykdomo magistro studijų tyrimo. Šio tyrimo tikslas yra ištirti dizaino transformacijos kaip tvarios mados metodą. Transformacija pristatoma iš skirtingų pozicijų : tai spalvą keičiantys audiniai, up-cycling metodas, modulinio dizaino objektai ir mano spekuliacijos futuristinės mados tema. Kolekciją sudaro septyni moterims skirti drabužių komplektai.

    4. Skirmantė Jaryginaitė. Tema: „Reivo kultūros kostiumas šiuolaikinės mados kontekste“ 96.7 procentai. Didžioji respondentų dauguma teigia, kad yra susipažinę su Reivo sąvoka. Atsiradimo laikotarpiu, Reivo mada buvo priešprieša dizainerių kūrybai. Tačiau šiuolaikiniame kontekste, chaoso pilname pasaulyje - nauja nesuderinamo derinimo banga.   Kiekvienas konkretus meno kūrinys yra pasiūlymas gyventi bendrame pasaulyje, o kiekvieno menininko darbas yra ryšys su jį supančiu pasauliu. Kyla tarpusavio santykiai ir vystosi iki begalybės. Bendradarbiavimas sukuria naują kūrinį ir bendravimo formą tarp menininkų. Tapyba ir mada, kur - tapyba interpretuojama fragmentuotame pavidale - kostiume. Toks praktinis kontempliacijos metodas akcentuoja tapybos kūrinį, idant vystyti mados kūrėjo maketavimo įgūdžius, kuriant konkretaus dizaino kostiumo butaforiją.

    5. Greta Subatavičiūtė. Tema: „Informacinių TV laidų vedėjo kostiumas ir mada“ Mada - tai kalba, savitumo išraiška. Ką gali padaryti kitaip, o ko - ne. Tada atrasti save.